Werktijd BV maakt gebruik van cookies.
Werktijd BV gebruikt cookies onder andere om de website te analyseren en te verbeteren, voor social media en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website of door op akkoord te drukken, aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies op de websites van Werktijd BV.

X Weigeren.X Akkoord.

Ruim 2000 consumenten aangemeld voor Nibus e-mailcoaching

13 september 2018

Uit onderzoek van het Nibud blijkt dat 40 procent van de Nederlanders moeite heeft met het op orde houden van de financiële administratie. De gratis e-mailcoaching van het Nibud Bewaar, die in april jl. werd gelanceerd, helpt consumenten in acht weken orde te scheppen. De reacties zijn veelal positief en de deelnemers behalen goede resultaten.

Als pilot konden deelnemers ervaringen delen in een besloten Facebookgroep. In de eerste 8 weken konden deelnemers hier elke week een uur chatten met Nibud-coaches. Ook deelden deelnemers onderling vragen en tips. Daarnaast bood de groep ruimte om feedback over de e-mailcoaching aan het Nibud te geven.

Veel deelnemers melden in de groep dat ze nu eindelijk eens aan de administratie zijn begonnen. ‘Dit was eigenlijk direct een mogelijkheid om alles goed uit te pluizen en veel weg te doen’, aldus een deelneemster. Dat herkennen andere deelnemers ook. ‘Ik schreef me in omdat ik rekeningen met regelmaat niet kon terugvinden en daardoor te laat was met betalen. Hoewel het nooit tot problemen heeft geleid, omdat ik altijd nog op tijd betaalde, voelde het toch niet prettig. Dankzij de e-mailcoaching heb ik alles nu mooi op orde!’

Eén van de deelnemers scoorde bij aanvang van de e-mailcoaching 24 punten op de test: een onvoldoende. Na afloop scoorde hij het dubbele: 48 punten. ‘Dat vind ik wel een succes’, zegt hij trots. ‘Ik merk persoonlijk de verbetering ook, dus meedoen was absoluut de moeite waard. Het programma verraste het programma me, omdat er ook aandacht werd besteed aan bijvoorbeeld abonnementen die je hebt lopen. Al met al past het goed bij het Nibud en werden er aardige bespaartips gegeven’.

Het Nibud peilde ook via een enquête de tevredenheid van de deelnemers. Voor aanvang van de e-mailcoaching Bewaar gaf 34% van de deelnemers aan hun administratie geordend te bewaren. Na afloop van de e-mailcoaching is dit percentage gestegen tot 80%. Deelnemers geven aan sinds het traject vaker dagelijks de post te openen, maar ook digitaal checken ze regelmatiger de meldingen binnen mijn-omgevingen (zoals van de overheid, internetbankieren of overzichten van verbruikskosten voor energie of telefonie). De deelnemers gaan actiever aan de slag met hun administratie en doen dit sinds de e-mailcoaching op wekelijkse basis. Deelnemers met een partner geven aan samen meer over de financiën te praten.

Sommige deelnemers waren van nature al erg secuur in de financiële administratie, maar deden mee om de tips in de praktijk met anderen te delen. ‘Ik gebruik de Nibud tabbladen sinds 2012 in mijn vrijwilligerswerk en vind deze e-mailcoaching een welkome toevoeging’, aldus een vrijwilligster. ‘Het helpt me om mensen thuis met hun administratie te ondersteunen’.

Het Nibud is blij dat zoveel consumenten geholpen zijn met de e-mailcoaching Bewaar en met de extra tool Nibud Bewaarwijzer. Deelnemers kunnen zich nog steeds gratis inschrijven. Sinds april 2018 hebben al ruim 2.000 consumenten meegedaan. De jongste deelnemer is 18 jaar en de oudste deelnemer 89 jaar. 75% van de deelnemers is vrouw en een kwart man.

Bron: www.nibud.nl

« Terug naar overzicht

Werktijd uitzendburo is een buitengewoon buro waar de klant en de uitzendkracht centraal staan. Wij kennen onze klanten en uitzendkrachten en kunnen de perfecte match maken tussen bedrijf en uitzendkracht.

Werktijd bv
  • Uitzendbureau Heerenveen
  • Het Meer 58a
  • 8448 GK Heerenveen
  • Uitzendbureau Buitenpost
  • Voorstraat 24
  • 9285 NS Buitenpost
  • Uitzendbureau Wolvega (op afspraak)
  • Hoofdstraat West 61
  • 8471 HR Wolvega