Werktijd BV maakt gebruik van cookies.
Werktijd BV gebruikt cookies onder andere om de website te analyseren en te verbeteren, voor social media en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website of door op akkoord te drukken, aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies op de websites van Werktijd BV.

X Weigeren.X Akkoord.

6 tips voor uw eigen werving&selectie traject!

14 augustus 2017

LinkedIn heeft onlangs de resultaten uit hun jaarlijkse onderzoek over wat (potentieel) sollicitanten belangrijk vinden gepresenteerd.

6 tips voor recruiters die u allicht ook kan toepassen in uw eigen organisatie:

1. Zorg dat je zichtbaar en vindbaar bent
Talent neemt de tijd om zich te oriënteren op een baan, werkgever en potentiële collega’s. Voordat zij de stap zetten om te daadwerkelijk te solliciteren zijn er 1 tot 2 maanden voorbij. Oriënteren doen zij hoofdzakelijk via de website van het desbetreffende bedrijf (53%), LinkedIn (38%) en via zoekmachines (35%).
Volgt er een sollicitatiegesprek, dan verdiept talent zich verder. 65 procent zorgt dat zij de website kennen.De website is dus de voornaamste informatiebron voor talent. Deze op orde hebben is essentieel voor een goede eerste indruk. Zorg ervoor dat deze up to date is en dat de bedrijfscultuur goed weerspiegelt. Bijvoorbeeld doordat werknemers zelf aan het woord zijn. Niets is eerlijker en representatiever dan dat.

2. Salaris is weer een belangrijkere trigger
Money makes the world go round – en dat geldt ook in het aantrekken van nieuw talent. Bijna de helft (45%) geeft aan dat dat voor hen een reden is om van baan te switchen. Daarnaast blijkt talent gevoelig voor een betere match met vaardigheden en interesses (37%) en voor doorgroeimogelijkheden (37%). Ook de kans op meer uitdaging in een nieuwe functie is een belangrijke reden om niet te blijven waar ze zitten (36%).

3. Zorg dat het om hen draait
Hoewel bijna alle professionals aangeven wel open te staan voor benadering, zijn ze niet allemaal direct enthousiast bij een benadering. De intenties moeten oprecht zijn en een goede voorbereiding is de sleutel. Spreek iemand direct aan. Bijvoorbeeld: ‘Je hebt de expertise om ons team te leiden, en dat blijkt uit….’. En niet: ‘Ik heb een baan beschikbaar die het volgende inhoudt…’

4. Personaliseer het contact met details
Dit lijkt makkelijker dan het is. Spreek kandidaten aan op details die je gevonden hebt binnen hun LinkedIn-profiel, maar ook daarbuiten. Zo weten zij dat je moeite hebt gedaan gedegen onderzoek te doen en oprechte interesse toont in wie je voor hebt en wat diegene doet. Door een algemene mail prikt talent zo heen. Het gaat om aandacht.

5. Geef een goed beeld van de desbetreffende functie
Wees duidelijk over waarom je iemand benadert en welke vaardigheden daarbij passen. Geef aan wat je precies in diegene ziet en waarom deze functie een mooie kans is.

6. Kies voor een menselijke benadering
Schrijf zoals je spreekt, zonder moeilijk jargon en formaliteiten. Wees enthousiast en vooral jezelf. Lees bijvoorbeeld eens je bericht hardop voor om te checken hoe dat ‘klinkt’. 
 

Werktijd Uitzendburo heeft meer dan 15 jaar ervaring in het werven en selecteren van personeel. Hulp of advies nodig bij uw werving&selectie traject? Wij zijn u graag van dienst!

Bron: LinkedIn en www.flexmarkt.nl

« Terug naar overzicht

Werktijd uitzendburo is een buitengewoon buro waar de klant en de uitzendkracht centraal staan. Wij kennen onze klanten en uitzendkrachten en kunnen de perfecte match maken tussen bedrijf en uitzendkracht.

Werktijd bv
  • Uitzendbureau Heerenveen
  • Het Meer 58a
  • 8448 GK Heerenveen
  • Uitzendbureau Buitenpost
  • Voorstraat 24
  • 9285 NS Buitenpost
  • Uitzendbureau Wolvega (op afspraak)
  • Hoofdstraat West 61
  • 8471 HR Wolvega